как да се върнем в рая? духовно развитие

В проповедите на ред християни, будисти, древните египтяни и Сократ, Платон е обяснено как да се върнем в рая; как да живеем, за да се просветлим, освободим и спасим; как да надмогнем злото, страданията и смъртта, да се събудим от кошмарният сън и да заживеем вечен, просветлен, щастлив и добродетелен живот… Примитивният и помрачен дух (ум) обаче не може лесно да схване и разбере това. Дори думи като помощ, състрадание, любов не са ясни и не се разбира от мнозина какво значи това Поради това е полезно твърде много да се чете. Не само класическите текстове на християнството, будизма, Платон, но и много други философи от духовните традиции. Осъзнаване и мъдрост може да се почерпи и от ред автори на художествена литература, като не само от раздел класика, но и много съвременни автори. Полезни неща намираме и в книгите по психология и приложна психология, която си е вид съвременна религия. 

Основният момент по Пътя е да помагаш на всеки човек, с който живота те среща. Да сме полезни, а не вредители. За да се спасиш от своите страдания, трябва да се опитваш да спасяваш другите от техните страдания. За да сме щастливи, трябва да носим щастие на другите. Някои казват служене на другите. 

Хубаво е да засилите вярата си в отвъдния свят чрез книги за отвъдното… Но след като веднъж откриете, че имало душа, отвъден живот и т.н. започнете да спазвате съветите на Иисус… За да не помислите, че тук е секта, препоръчвам ви и будизма (дхамапада и класиците на будизма), а също и Платон…И в тези учения е обяснен пътя към спасението, освобождението, просветлението…  Четете и Корана ако щете, много интересна е суфи традицията на исляма,  вслушайте се и в Египет – сцената на страшния съд – ако добрите дела натежат повече от лошите ти, се спасяваш, ако лошите са повече… не се знае какво точно става с теб, ама не се спасяваш от злото, страданията и смъртта…

А духовния рай съществува и колкото и да се мъчи човек да си представи нещо райски, то истинския рай винаги ще надвишава това, истинският вечен живот е много по-фантастичен, прекрасен и величествен от това, което бихме могли да очакваме… Много, много хора са преживели рая в отвъдното още приживе и знаят от опит, че той съществува, сред тях съм и аз. Вие също можете да получите този дар, ако го искате силно, душата ви може да пламне в духовен екстаз и да усетите истинската божествена любов, да разберете, че всичко земно е илюзорно и временно, а само любовта е реална и вечна.

Помнете смъртта, тя е близо, това е тайната на мъдростта и мотивация за доброто у вас да се изяви…

За всичко Животът ще ви отведе на съд, има справедливост във вечността на живота, дори в земния живот да изглежда , че няма… Никой не може да избяга от справедливостта на живота…

Добрите ще получат своята награда, а още по-добрите още по-голяма… А злите няма да останат ненаказани и няма да получат прошка, нито ще се спасят от мъките си, преди да се променят…

Много от хората не вярват в отвъдният живот. Мнозина повтарят че никой не се е върнал, за да каже има ли живот след смъртта или няма. Това не е истина. Всеки се е върнал, но е забравил рая и отвъдният свят. Има много доказателства за това, че има живот след смъртта и мнозина са били в отвъдното и са се върнали отново в човешките си тела. Д-р Реймънд Муди в книгата си ЖИВОТ СЛЕД ЖИВОТА разказва за много такива хора, той е записвал изживяванията извън тялото на хора в болници. Има и други. Прочетете ги. Елизабет Кюблер Рос и т.н. Много книги по темата има, прочетете ги. 
Робърт Монро не е бил в болница и клинична смърт, но много пъти е бил извън тялото си, обикалял е, убедил се е че няма халюцинации, а реално изживяване. Прочетете книгите на Монро и на много други автори, които разказват за своите изживявания извън тялото. Има книги със съвети как да се научиш да излизаш от тялото си, опитвай се да го направиш, защото тогава ще знаеш от собствен опит, че има отвъден свят и ти не си своето човешко тяло, а само временно го обитаваш. 
Винаги сред хората е имало медиуми, които са могли да общуват с отвъдния свят. Прочети книги, писани от медиуми, те също ще ти помогнат да усилиш своята увереност и ще ти разкажат полезни неща, така че в теб да няма съмнения, че веднага след смъртта на човешкото ти тяло, ти ще ще продължиш да живееш в отвъдният свят.
Прочети книгите на д-р Брайън Уайс и на други хипнотизатори, които описват спомени на хора под хипноза за миналите им пререждания. Не всички спомени за минали пререаждания са истина, понякога хората под хипноза просто фантазират, както биха фантазирали като мислят по темата, без да са в стая с хипнотизатор и без да се подлагат на регресия. Някои от спомените за минали прераждания са фантазии, измислици, но има и много истински, тъй че е полезно да прочетеш тези книги. Обърни внимание и на книгите на д-р Майкъл Нютън и други подобни, които описват спомени за живота между преражданията. Тези спомени също са примесени с много фантазии, много неверни неща, но като цяло са полезни четива, които могат да ти дадат утеха и оптимизъм и да ти помогнат да си представиш по-добре отвъдния свят. 
 
Не всички книги и не всичко в книгите за отвъдното е истина. Хората често се заблуждават, примесват логиката си, предсрасъдъците си, погрешните си вярвания и т.н., а по този начин освен истинските си изживявания имат и неверни, заблуждават се, виждат неща, които са само въображение и измислица на логическият им ум.
Има и друг тип заблуда, макар всъщност да не е точно заблуда. Понякога хората изживяват истински опит с отвъдното и душата си, който обаче е много личен и важи само за тях, а повечето други хора никога няма да имат подобни изживявания в отвъдния свят. На нас е дадена огромна свобода да творим своята реалност. Много от изживяванията с душата, с отвъдното и с Бог са лични, те са истина за човека, който ги изживява. Същият този човек, когато умре тялото му, може години да изживява такъв свят, такъв Бог, такова отвъдно. Но всички други хора няма да са в неговият личен отвъден свят, няма да така да им се яви Бог, няма така да общуват с ангели. Отвъдният свят е много индивидуален за всеки до едно време, но като цяло е един и същ и има общи закони и реалности, до които всички ще достигнат. Никой няма да остане вечно затворник на собствения си отвъден свят, сътворен от собствената му душа. Ние рано или късно ще се свържем с другите и ще живеем в общото духовно въображение, в общ духовен и отвъден свят.  
 
Рилигиите до голяма степен са замърсили чистото учение как да се спасим от ада, как да се върнем в рая, да заживеем в един идеален свят без страдания и злини. Религиите са добавили много излишни неща, които пречат за спасението на последователите си като отнемат от времето им и не ги съсредоточават за основните и важни начини за спасението ни. Всичките ритуали, обреди, тайнства, церемонии, мантри, песни и ред практики не водят по никакъв начин до спасение на душите ни, а сами по себе си са някакво хоби, безполезно за душите ни. Молитвите и медитациите често също не са насочени към спасение на душата и от тях няма полза за това. Именно това е една от причините да напиша тези слова, за да покажа пътя към идеалният свят, към рая, като посоча непотребното в духовните и религиозни учения. В същото време не е нещо лошо да се занимава човек с излишни ритуали и религиозни техники, ако те го вдъхновяват да се развива в добродетелите и любовта, но трябва да е ясно че самите тези религиозни практики не могат да ни спасят с някаква магия. 
Идеалният свят, рая, е място и състояние, духовна държава, царство, където има определени закони и който не живее по тези закони остава вън, извън рая, остава в ада. Раят е населен само с добрите души, само добрите са в рая и ако някой си мисли че може по милост да получи достъп в рая, в идеалният свят, въпреки че е зъл и егоистичен, много се заблуждава. 
Само и единствено добрите, които живеят полезно за околните, отиват в рая и остават там. В рая може да живееш вечно, но ако се провиниш и нарушиш законите на доброто, ти незабавно ще отстраниш себе си и ще се намериш вън, в ада. Няма междинно място – или си в ада или си в рая. Ада е място, където има страдание и зло, докато в рая страдание и зло няма. В миг ще изпаднеш от рая, ако допуснеш зло в себе си и причиниш вреда, ако заживееш вредно за другите. 
Раят е само за любовта и който няма любов, а се изпълни с нещо друго, прояви каквато и да било егоистичност, в тоя миг се озовава вън от рая. 
Докато живееш любящо и градивно, полезно и правилно, може да останеш в идеалните светове. Няма да познаваш и преживяваш никакво страдание и няма да се сблъскваш със злото. 
Планетата земя и дори вселената, която сега познаваме, не се намира в идеалният свят, в рая. Не може да си човек, душата ти да живее в човешко тяло и да смяташ, че си в рая. Този свят не е идеален, в него има страдание и несъвършенство и това няма как да се измени, не може да си човек и да си в рая. В рая ще бъдеш допуснат след смъртта на това твое човешко тяло, ако си доказал и достигнал нивото на райските жители, ако си достатъчно любящ, справедлив и добър, може да бъдеш допуснат там.
Този свят, който ние познаваме, човешкият свят и планетата ни, населена от най-различни животни е  част от ада. Тази планета се намира в ада и е затвор за престъпници, за онези, които са се провинили, които са напуснали райските светове. Душите на човеците и на животните са души на престъпници, души на демони, всички, няма изключение. Щом се раждаш в тоя свят, в тяло на животно или човешко тяло, значи си демон, значи си престъпник и си дошъл тук, за да живееш в свят, който подхожда на злата ти душа. Вече беше обяснено че може стотици пъти да си човек, душата ти може многократно да губи своята памет и да живееш различни човешки животи, като във всеки един от тях ще страдаш. Всеки един човешки живот ще те учи и ще ти дава различни изпитания. Когато докажеш че душата ти желае доброто и живее добре, любящо и полезно за другите, тогава ще получиш освобождение и спасение, вече няма да се раждаш в човешки тела, а ще останеш в идеалните светове, в райските светове, в божествените царства и държави, където няма страдание и няма зло. Няма да се върнеш в рая, ако убиеш тялото си, може да се озовеш в друго тяло, но в рая не може да се озовеш. В рая ще се озовеш, когато душата ти стане достойна за там, стане добра.     
Животът в райските светове не е така ограничен и затворнически, както е живота в човешко тяло. В райските светове може да летиш и да се пренасяш от едно място на друго много по-бързо. Възможно е да има разни игрови светове, където пак си така бавно придвижващ се като човек сега, но това ще е за кратко, приятно приключение, от което може бързо да се измъкнеш. В рая няма страдания като глад и жажда и няма нещастни емоции и чувства. Напротив, райския свят те кара да си в постоянна радост, щастие, в най-различни добри и щастливи настроения, които въобще не познаваме тук като човеци. Има всякакви форми на екстаз и щастие, всякакви прекрасни настроения и емоции, които сега не може да си представим като човеци, защото тук не може да ги изпитаме. Ние сме като мъртви сравнение с райския живот, където има тотален екстаз непрестанно. Нашето нормално човешко състояние, в което не страдаме от болки, глад и нищо не ни липсва е ужасен ад, съпоставен с райското блаженство. Само кратките мигове на радост и еуфория, на благодарност, любов, сила и щастие се докосват до райските блаженства. Ние сме човеци, но някога сме били в рая, сега сме демони, но някога сме били богове, ангели, велики и щастливи същества и е нормално за секунди или минути, за кратки мигове да изживяваме някакви райски и приятни състояния, да се опитваме да претворим тук райските блаженства. Творците на музика се опитват да създадат за човеците райски изживявания, райска радост чрез музиката си. Музиката и щастието от нея е много разпространено в рая, но тук човеците прекалено бледо като карикатура успяват да се докоснат за кратко до това блаженство. В рая музиката никога не спира, винаги има щастие и празнично настроение, най-различни добри настроения и най-различен екстаз, който е нещо нормално в идеалният свят, в рая. 
Живеещите в райските светове не се страхуват, няма от какво. В райските светове ти не може да умреш, райското ти тяло не старее, не може да се нарани и да го боли, няма от какво да се страхуваш в рая.
В рая може да твориш и да създаваш дори цели светове, а другите да играят в тях и да се радвате и заедно да творите светове.  
 
Пак да повторим. Сега живеем като човеци, а като умрем, като отидем в отвъдния свят, ние не отиваме в рая, не се озоваваме в райските светове, ако не сме достойни. Земният живот е част от ада, но живота в отвъдния свят не винаги е част от рая. Ако душата ти още не е достойна за рая, ако душата ти още не е достатъчно добра, мъдра и не живее правилно, ти няма да се озовеш в райски свят и състояние в отвъдния свят. Може отново да се родиш като човек или да се родиш в друг свят, на друга планета или да стоиш в отвъдните светове, но няма да си в рая. В райските светове на отвъдното ще се озовеш, когато си достатъчно добра душа, не по-рано. Не може и за малко да си починеш в райските светове, ще си починеш в отвъдния свят, но не в и рая, не и в идеалните светове. 
Истина е, че понякога след смъртта на човешкото ти тяло ще се озовеш в по-добро духовно състояние. Душата ти може да не страда, както е страдала в тялото, но пак няма да е в райските светове. Ще бъде необходимо отново да се раждаш в тяло, отново да се мъчиш и да минаваш през изпитания. Даже в отвъдният свят може душата ти да изпитва тъга, самообвинения, лоши настроения. Отвъдният свят като цяло е по-лесен от земният живот, но и там може да попаднеш в ужасяващи и отвратителни състояния и светове. Ще се озовеш в рая, когато си достатъчно добра душа, светъл и любящ ангел като станеш, когато поведението ти е наистина добро, тогава ще отидеш в рая.

Проповедта на планината

Евангелието на Матей глава 5:

. Той се възкачи на планината; и когато седна, учениците Му се приближиха до Него.

2. И Той, като отвори устата Си, поучаваше ги и казваше:
3. блажени бедните духом, защото тяхно е царството небесно.
4. Блажени плачещите, защото те ще се утешат.
5. Блажени кротките, защото те ще наследят земята.
6. Блажени гладните и жадните за правда, защото те ще се наситят.
7. Блажени милостивите, защото те ще бъдат помилувани.
8. Блажени чистите по сърце, защото те ще видят Бога.
9. Блажени миротворците, защото те ще се нарекат синове Божии.
10. Блажени изгонените заради правда, защото тяхно е царството небесно.
11. Блажени сте вие, когато ви похулят и изгонят, и кажат против вас лъжовно каква и да е лоша дума заради Мене.
12. Радвайте се и се веселете, защото голяма е наградата ви на небесата; тъй бяха гонени и пророците, които бяха преди вас.
13. Вие сте солта на земята. Но, ако солта изгуби сила, с какво ще се направи солена? Тя вече за нищо не струва, освен да се хвърли вън и да се тъпче от човеците.
14. Вие сте светлината на света. Не може се укри град, който стои навръх планина.
15. Нито запалят светило и го турят под крина, а на светилник, и свети на всички вкъщи.
16. Тъй да светне пред човеците светлината ви, та да видят добрите ви дела и да прославят Небесния ваш Отец.
17. Не мислете, че съм дошъл да наруша закона или пророците: не да наруша съм дошъл, а да изпълня.
18. Защото, истина ви казвам: докле премине небето и земята, ни една йота, или една чертица от закона няма да премине, Докато всичко не се сбъдне.
19. И тъй, който наруши една от най-малките тия заповеди и тъй поучи човеците, той най-малък ще се нарече в царството небесно; а който изпълни и поучи, той велик ще се нарече в царството небесно.
20. Защото, казвам ви, ако вашата праведност не надмине праведността на книжниците и фарисеите, няма да влезете в царството небесно.
21. Слушали сте, че бе казано на древните: “не убивай; а който убие, виновен е пред съда”.
22. Аз пък ви казвам, че всеки, който се гневи на брата си без причина, виновен ще бъде пред съда, а който каже на брата си: “рака”, виновен ще бъде пред синедриона; а който пък каже: “безумнико”, виновен ще бъде за геената огнена.
23. И тъй, ако принасяш дара си на жертвеника, и там си спомниш, че брат ти има нещо против тебе,
24. остави дара си там пред жертвеника и иди първом се помири с брата си, и тогава дойди и принеси дара си.
25. Помирявай се с противника си скоро, докле си още на път с него към съдилището, за да не би някак противникът ти да те предаде на съдията, а съдията да те предаде на слугата и да бъдеш хвърлен в тъмница;
26. истина ти казвам: няма да излезеш оттам, докле не върнеш и последния кодрант.
27. Слушали сте, че бе казано на древните: “не прелюбодействувай”.
28. Аз пък ви казвам, че всеки, който поглежда на жена с пожелание, вече е прелюбодействувал с нея в сърцето си.
29. И ако дясното ти око те съблазнява, извади го и хвърли от себе си; защото по-добре е за тебе да погине един твой уд, а не цялото ти тяло да бъде хвърлено в геената огнена.
30. И ако дясната ти ръка те съблазнява, отсечи я и я хвърли от себе си; защото по-добре е за тебе да погине един твой уд, а не цялото ти тяло да бъде хвърлено в геената.
31. Казано бе също: “ако някой напусне жена си, нека й даде разводно писмо”.
32. Аз пък ви казвам: който напусне жена си, не поради прелюбодеяние, той я прави да прелюбодействува; и който се ожени за напусната, той прелюбодействува.
33. Слушали сте още,-че бе казано на древните: “клетва не престъпяй, а изпълнявай пред Господа клетвите си”.
34. Аз пък ви казвам: да се не кълнете никак: ни в небето, защото е престол Божий;
35. ни в земята, защото е подножие на нозете Му; ни в Йерусалим, защото е град на великия Цар;
36. ни в главата си се кълни, защото не можеш направи ни един косъм бял или черен.
37. Но думата ви да бъде: да, да; не, не; а каквото е повече от това, то е от лукавия.
38. Слушали сте, че бе казано: “око за око, и зъб за зъб”.
39. Аз пък ви казвам: да се не противите на злото. Но, ако някой ти удари плесница по дясната страна, обърни му и другата.
40. И на тоя, който поиска да се съди с тебе и да ти вземе ризата, дай му и горната Дреха.
41. И който те принуди да вървиш с него една миля, върви с него две.
42. Томува, който ти проси, давай, и не се отвръщай от оногова, който ти иска назаем.
43. Слушали сте, че бе казано: “обичай ближния си, и мрази врага си”.
44. Аз пък ви казвам: обичайте враговете си, благославяйте ония, които ви проклинат, добро правете на ония, които ви мразят, и молете се за ония, които ви обиждат и гонят,
45. за да бъдете синове на вашия Отец Небесен; защото Той оставя Своето слънце да грее над лоши и добри, и праща дъжд на праведни и неправедни.
46. Защото, ако обикнете ония, които вас обичат, каква вам награда? Не правят ли същото и митарите?
47. И ако поздравявате само братята си, какво особено правите? Не постъпват ли тъй и езичниците?
48. И тъй, бъдете съвършени, както е съвършен и Небесният ваш Отец.

ГЛАВА 6.

1. Гледайте да не проявявате своята праведност пред човеците, за да ви видят; инак, няма да имате награда при Небесния ваш Отец.
2. И тъй, кога правиш милостиня, не тръби пред себе си, както правят лицемерните по синагоги и по улици, за да ги хвалят човеците. Истина ви казвам: те вече получават своята награда.
3. А ти кога правиш милостиня, нека лявата ти ръка не знае, какво прави дясната,
4. та милостинята ти да бъде скришом; и твоят Отец, Който вижда в скришно, ще ти въздаде наяве.
5. И кога се молиш, не бъди като лицемерците, които обичат да се спират по синагоги и по кръстопътища да се молят, за да се покажат пред човеците. Истина ви казвам, те вече получават своята награда.
6. А ти, кога се молиш, влез в скришната си стая и, като си заключиш вратата, помоли се на твоя Отец, Който е на тайно; и твоят Отец, Който вижда в скришно, ще ти въздаде наяве.
7. А кога се молите, не говорете излишно като езичниците; защото те мислят, че в многословното си ще бъдат чути;
8. прочее, не бивайте тям подобни; защото вашият Отец знае, от какво имате нужда, още преди да поискате от Него.
9. А молете се тъй: Отче наш. Който си на небесата! Да се свети Твоето име;
10. да дойде Твоето царство; да бъде Твоята воля, както на небето, тъй и на земята;
11. насъщния ни хляб дай ни днес;
12. и прости нам дълговете ни, както и ние прощаваме на длъжниците си;
13. и не въведи нас в изкушение, но избави ни от лукавия; защото Твое е царството, и силата, и славата вовеки. Амин.
14. Защото, ако простите на човеците съгрешенията им, и вам ще прости Небесният ви Отец;
15. ако ли не простите на човеците съгрешенията им, и вашият Отец няма да прости съгрешенията ви.
16. Също, кога постите, не бивайте намръщени като лицемерните; защото те си правят лицата мрачни, за да се покажат пред човеците, че постят. Истина ви казвам, те получават своята награда.
17. А ти, кога постиш, помажи главата си и умий лицето си,
18. та да се покажеш, че постиш не пред човеците, но пред твоя Отец, Който е на тайно; и твоят Отец, Който вижда в скришно, ще ти въздаде наяве.
19. Не си събирайте съкровища на земята, дето ги яде молец и ръжда, и дето крадци подкопават и крадат;
20. но събирайте си съкровища на небето, дето ни молец, ни ръжда ги яде, и дето крадци не подкопават и не крадат;
21. защото, дето е съкровището ви, там ще бъде и сърцето ви.
22. Светило за тялото е окото. Затова, ако твоето око бъде чисто, и цялото твое тяло ще бъде светло;
23. ако пък твоето око бъде лукаво, цялото твое тяло ще бъде тъмно. И тъй, ако светлината, що е в тебе, е тъмнина, то колко ли голяма ще е тъмнината?
24. Никой не може да слугува на двама господари: защото или единия ще намрази, а другия ще обикне; или към единия ще се привърже, а другия ще презре. Не можете да служите на Бога и на мамона.
25. Затова казвам ви: не се грижете за душата си, какво да ядете и да пиете, ни за тялото си, какво да облечете. Душата не струва ли повече от храната, и тялото от облеклото?
26. Погледнете птиците небесни, че не сеят, нито жънат, нито в житници събират; и вашият Отец Небесен ги храни. Не сте ли вие много по-ценни от тях?
27. Па и кой от вас със своята грижа може да придаде на ръста си един лакът?
28. Защо се грижите и за облекло? Взрете се в полските кринове, как растат: не се трудят, нито предат;
29. а казвам ви, че нито Соломон във всичката си слава не се е облякъл тъй, както всеки един от тях;
30. и ако полската трева, която днес я има, а утре се хвърля в пещ, Бог тъй облича, колко повече вас, маловерци!
31. И тъй, не се грижете и не думайте: какво да ядем, или какво да пием, или какво да облечем?
32. Защото всичко това търсят езичниците, и защото вашият Небесен Отец знае, че имате нужда от всичко това.
33. Но първом търсете царството на Бога и Неговата правда, и всичко това ще ви се придаде.
34. И тъй, не се грижете за утре, защото утрешният ден сам ще се грижи за своето: доста е на всеки ден злобата му.

ГЛАВА 7.

1. Не съдете, за да не бъдете съдени;
2. защото, с какъвто съд съдите, с такъв ще бъдете съдени; и с каквато мярка мерите, с такава ще ви се отмери.
3. А защо гледаш сламката в окото на брата си, пък гредата в своето око не усещаш?
4. Или, как ще кажеш брату си: чакай, да извадя сламката от окото ти; а пък на, в твоето око има греда!
5. Лицемерецо, извади първом гредата от окото си, и тогава ще видиш, как да извадиш сламката от окото на брата си.
6. Не давайте светинята на псетата, и не хвърляйте бисера си пред свините, за да го не стъпчат с краката си и, като се обърнат, да ви разкъсат.
7. Искайте, и ще ви се даде; търсете, и ще намерите; хлопайте, и ще ви се отвори;
8. защото всякой, който иска, получава, и който търси, намира, и на тогоз, който хлопа, ще се отвори.
9. Има ли помежду ви човек, който, кога му поиска син му хляб, да му даде камък,
10. и кога поиска риба, да му даде змия?
11. И тъй, ако вие, бидейки лукави, умеете да давате на чедата си добри деяния, колко повече вашият Отец Небесен ще даде блага на ония, които Му искат?
12. Прочее, всичко, което искате да правят вам човеците, същото правете и вие тям; защото това е законът и пророците.
13. Влезте през тесните врата; защото широки са вратата и просторен е пътят, който води към погибел, и мнозина са, които минават през тях;
14. защото тесни са вратата и стеснен е пътят, който води в живота, и малцина ги намират.
15. Пазете се от лъжливите пророци, които дохождат при вас в овча кожа, а отвътре са вълци грабители:
16. по плодовете им ще ги познаете. Бере ли се грозде от тръни, или смокини от репей?
17. Тъй, всяко добро дърво дава добри плодове, а лошо дърво дава лоши плодове:
18. не може добро дърво да дава лоши плодове, нито лошо дърво да дава добри плодове.
19. Всяко дърво, което не дава добър плод, отсичат и хвърлят в огън.
20. И тъй, по плодовете им ще ги познаете.
21. Не всеки, който Ми казва: Господи, Господи! ще влезе в царството небесно, а оня, който изпълнява волята на Моя Отец Небесен.
22. Мнозина ще Ми кажат в оня ден: Господи, Господи! не в Твое ли име пророкувахме? И не в Твое ли име бесове изгонвахме? И не в Твое ли име много чудеса правехме?
23. И тогава ще им кажа открито: никога не съм ви познавал; махнете се от Мене вие, които вършите беззаконие.
24. И тъй, всекиго, който слуша тия Мои думи и ги изпълнява, ще оприлича на благоразумен мъж, който си съгради къщата на камък;
25. и заваля дъжд, и придойдоха реки, и духнаха ветрове, и напряха на тая къща, и тя не рухна, защото беше основана на камък.
26. А всеки, който слуша тия Мои думи и ги не изпълнява, ще заприлича на глупав човек, който си съгради къща на пясък;
27. и заваля дъжд, и придойдоха реки, и духнаха ветрове, и напряха на тая къща, и тя рухна, и срутването и беше голямо.
28. И когато Иисус свърши тия думи, народът се чудеше на учението Му,
29. защото Той ги поучаваше като такъв, който има власт, а не като книжниците (и фарисеите).

За разяснения на Проповедта може да се четат християнските автори от първите 15 века… И почти някой от съвременните… За жалост в почти всички има твърде много заблуждения и тъй да се каже в техния стил сякаш 3-4 изречения са от Бога, а 2-3 от сатаната…

За по-нататъшно занимание може да разгледате сайтовете

християни в България:

https://bg-patriarshia.bg/    https://mitropolia-sofia.org/  https://sofia-seminaria.org/

http://capucini.bg/ http://sofia.capucini.bg/en/front-ang/

http://www.sveta-gora-zograph.com/books/Katalog/book.html

http://ebooks.ucoz.com/index/knigi_na_zografski_manastir/0-11

будисти в България:

https://www.diamondway.bg/

 

 

ТЕЛЕФОН ЗА РЕГРЕСИЯ